Utbildningar
  • Garagelektion
  • Sedan ingår även:
  • Varmkörning innan prov
  • Hyra och försäkring av bil vid prov
14 000:-

B - Körkort Intensivkurs

Utbildningen har varit mycket populär och framgångsrik sedan starten våren-84. Då var namnet Virserums trafikskola.

År 2011 ändrade vi till Bohmans trafikskola då vi flyttade in till Vetlanda. Totalt har skolan snart 40 års erfarenhet av internatutbildning.

Nya utbildningar börjar varje måndag klockan 09.00. När du bokar in dig se till att du har ett giltigt körkortstillstånd så vi kan planera in dina prov i god tid.  Har du inte ett giltigt körkorstillstånd så bokar vi in dig först när du har fått det.

Vi har platser vecka 20 och framåt

vecka 25, 26 och 27 är fullbokade

Fördelen med denna typ av utbildning

• Vår intensivkurs är effektiv och tidsparande eftersom man varierar körning och teori varje dag.
  • När du har betalt in grundavgiften så får du tillgång till körkortsboken. Du får även tillgång till våra internet tester.
  • Då har du fått en bra grundkunskap och har lättare att klara av teorin.
  • Vetlanda är en lätt stad att köra i, med bra gatuplanering.
  • Vi tar emot upp till sex internatelever per vecka, detta gör att det är lätt för Dig att få den hjälp och det stöd Du behöver.
  • Boende  har vi via Kvarndammens vandrarhem
  • Där har man ett eget rum och gemensamt badrum och kök
  • Kostnad när man uppger vår kod är 500 kr/natt
  • Vi kan boka in er om ni önskar
  • Välkommen

Val av 1, 2 eller 3 veckors utbildning

1 vecka:  Jag har inga problem med teoretisk inlärning samt har kört mycket hemma. Detta innebär att man kan hantera bilen väldigt bra och kan trafikregler

2 veckor:  Jag behöver mer hjälp med teori och/eller körlektioner och har övningskört mycket innan

3-4 veckor:  Jag har övningskört lite eller inget och/eller behöver mycket hjälp med teorin

Kontakta oss om ni har några frågor via telefon eller mail

Bra att veta: I intensivkurs paketet ingår 13 körlektioner. Men man kan behöva fler eller färre lektioner beroende på kunskap. Om man inte behöver använda dom 13 lektionerna som ingår får man självklart tillbaka pengar. Behövs det fler lektioner så betalar man ordinarie lektionspris. Vi gör även kreditupplysning.

Trafikverkets avgifter - exempelvis teori, körprov, fotografering samt tillverkning av körkort ingår ej i våra priser

Viktigt! Tänk på att om du inte har fyllt 18 år den dagen dina prov bokas in på trafikverket så måste du betala in avgiften till trafikverket minst 25 timmar innan ditt prov.

Allt vad ni behöver göra för att få körkortet genom intensivkursen

1. Kontrollera att ni uppfyller de krav som finns för körkort B
  2. Ansök om körkortstillstånd. Online ansökan
  3. Risk 1 samt risk 2 , gör ni under intensivutbildningen. Detta är obligatoriskt för att du skall kunna göra kunskapsprov och körprov.
  4. Boka tid för intensivkurs. (vi bokar kunskapsprovet och körprovet åt er). Boka
  5. Vi kontaktar er per mail för bokad kurs, och vi kommer överens om datum för utbildningen
  6. Ni åker till vår skola, ni skall ta med er giltig id handling eller pass samt egna sängkläder (för er som skall bo på internatet)
The page has some warnings